Samfund

Dagligvarekunder samler 105.000 kroner ind til udsatte børn og voksne

Kravlenisserne blev solgt som ark i Lidls butikker. Hver en krone gik ubeskåret til Blå Kors Danmark.

I december måned har kunderne i dagligvarekæden Lidls butikker købt kravlenisser og samtidig støttet et godt formål. Det betyder, at der nu er 105.280 kroner på vej til Blå Kors Danmark, som hjælper udsatte børn og voksne.

Julens budskab om at give og hjælpe andre spreder også glæde i januar. 

Takket være kunderne i dagligvarekæden Lidl er der nu 105.280 kroner på vej til den sociale hjælpeorganisation Blå Kors Danmark. Pengene er blevet indsamlet gennem salg af kravlenisser i julemåneden, hvor kunderne har købt ark med kravlenisser for 20 kroner stykket i deres lokale butik. 

Alle pengene går nu ubeskåret til Blå Kors Danmark, som driver en lang række sociale tilbud målrettet blandt andet mennesker med misbrug, hjemløse og børn og unge, der vokser op i familier med alkohol- eller stofmisbrug.

“Vi vil gerne give en stor og hjertevarm tak til Lidls kunder, som nu er med til at hjælpe en masse børn og voksne og give dem håb og en ny vej i livet. Det er en donation, som vi er stolte af og som er med til at gøre en forskel”, siger Thomas Røddik Korneliussen, som er chef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark.

Samarbejde gør en forskel

Også hos Lidl er man stolte over opbakningen til de velgørende kravlenisser.

“Jeg glæder mig meget over, at vores kunder har støttet op omkring Blå Kors og givet en del af julehyggen videre ved at købe et kravlenisseark i Lidl i december. Blå Kors og deres mange frivillige gør hver eneste dag en fantastisk indsats for at hjælpe udsatte børn og deres familier – og jeg håber, den ekstra donation kommer til at gøre en forskel i den kommende tid”, siger Jens Stratmann, som er adm. direktør i Lidl Danmark.

Siden 2017 har Blå Kors Danmark og Lidl har samarbejdet om at gøre en social forskel. Det begyndte med uddeling af overskudsmad til væresteder for ensomme og botilbud for mennesker med misbrug og hjemløse, og siden da har det udviklet sig til meget mere.

Lidl har blandt andet også støttet Blå Kors Danmarks ferielejre, indsamlet julegaver til børnene i Barnets Blå Hus, som er støttecentre for børn og unge, der vokser op i misbrugshjem, og støttet julehjælp til økonomisk trængte familier. 

“Det betyder utroligt meget for Blå Kors Danmark at kunne samarbejde med en virksomhed som Lidl, der samler penge ind til de mest udsatte,” siger Thomas Røddik Korneliussen, som er chef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark.

Kommentarer